Universal Music Sweden

HAIM släpper debutalbumet Days Are Gone!

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2013 10:49 CEST

Det alternativa rockbandet från Los Angeles, HAIM, avslöjar nu släppet av deras efterlängtade debutalbum Days Are Gone. Releasedatumet för skivan är satt till den 30:e september.
Efter att ha börjat året med att vinna BBC Sound of 2013, släppt två EPs och haft en handfull utsålda spelningar i Storbritannien låste systrarna in sig i studion och spenderade flera månader med skivan.
Med producenter som Ariel Rechtsaid (Usher, Vampire Weekend, Major Lazer) och James Ford (Arctic Monkeys, Florence & The Machine, Somian Mobile Disco) har de tagit vara på tiden och är utan tvekan i goda händer.

Deras första singel från skivan ”Don’t Save Me” följdes upp av ”Falling” som båda har haft hög rotation på P3. Nu är de aktuella med deras tredje singel ”The Wire” som man kan förhandslyssna på genom deras SoundCloud-sida: http://haaa.im/thewire.
Beröm och hyllningar fullkomligen haglar över gruppen just nu. Bland dem hittar vi tidningen The Evening Standard där de har utnämnt ”The Wire” i Best New Music som ”deras catchigaste hittills” och Pitchfork skrev att HAIM ”är en av de bästa skaparna av power-pop som finns där ute just nu”. Även The Guardian skrev att ”[The Wire] är en av deras starkaste låtar till denna dag”.