Hall Miba AB

Hall Miba Årets leverantör på Shell 7-Eleven

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 17:09 CET

Hall Miba har utsetts till Årets leverantör 2010 av Shell 7-Elevens butiker över hela Sverige. Bakom utmärkelsen står Reitan Servicehandel, Sveriges ledande servicebutikskedja.

Det Alvestabaserade företaget Hall Miba, med huvudinriktning på snabbrörliga konsumentartiklar för bilägare, slöt sitt första avtal med Reitan Servicehandel 2008. Avtalet förlängdes i slutet av 2009, i samband med en överenskommelse om installation av QuickPilot, ett webbaserat system för snabb och enkel konsumentinformation. Under våren 2010 installerades QuickPilots i 114 Shell 7-Eleven-butiker över hela Sverige och under samma år visade dessa butiker branschens bästa försäljningsindex.

Årets leverantör röstas fram av de franchisetagande butiksägarna inom Reitan-koncernen.

- Vi har ett jättebra samarbete med Reitan Servicehandel och den här utmärkelsen känns som en härlig bekräftelse på att också butiksägarna är nöjda, säger Tobias Andersson, Hall Mibas inköpschef och Key Account för Reitan Servicehandel i Sverige och Danmark.

-Vår satsning på Quick Pilot och ett starkt fokus på sortiment och utveckling har gett resultat.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

För ytterligare information, kontakta:

Tobias Andersson, inköpschef och Key Account, Hall Miba: 0472-16610

Anders Åman, vd Hall Miba: 0708-450525

Om Reitan Servicehandel
Reitan Servicehandel Sverige AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven, med totalt cirka 515 butiker. Företaget har under de senaste fyra åren haft en enorm framgång på den svenska marknaden. Avtalet med Shell innebär att Reitan Servicehandel driver 112 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken; Shell och 7-Eleven. Reitan Servicehandel Sverige AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS, som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Reitangruppens varuomsättning 2009 blev cirka 70 miljarder SEK.
Mer information på www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.

Om Hall Miba
Hall Miba är en oberoende grossist i bilistbranschen och levererar bilvårdsartiklar, biltillbehör samt fritids- och kampanjartiklar till bensinstationer runtom i Norden. I sortimentet finns alla marknadens ledande varumärken. Hall Miba bidrar också till att öka lönsamheten i de enskilda butikerna med hjälp av bland annat QuickPilot, handscanner för e-beställningar och mer än 40 års produktkunskap.