Science Park Halmstad AB

Halmstadföretag i Venture Cup region final

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 08:08 CEST

Visiba Group, som delvis finns på Science Park Halmstad, har kommit till Venture Cups regionsfinal som ett av åtta nominerade företag. Vilka som vinner avgörs på regionfinalen den 15 maj.

Andreas Larsson som finns i Halmstad, är en av företagets grundare och projektledare.
Visiba Group utvecklar system för videomöten online och har integrerat bokning, betalning och flera branschspecifika applikationer i sin tjänst. Företaget tror att sättet företag träffar sina kunder på behöver förändras. Inte bara för att spara tid. Minst lika viktigt är att bespara miljön onödiga utsläpp orsakade av resor till och från olika möten.

- Vår vinst i Venture Cup skulle främst göra oss synliga för fler – såväl potentiella partners, som kunder och även investerare. Det skulle också vara ärofyllt att bli en av Sveriges uppstickare i entreprenörsvärlden och det är en bra början på resan mot det mål vi har att bli bland Sveriges mest framgångsrika och uppmärksammade digitala entreprenörer, säger Andreas Larsson.

För mer information, välkommen att kontakta Andreas Larsson 070-2609309, andreas.larsson@visibagroup.com