Halon Security AB

Halon Security utökar stöd inom SDN (Software Defined Networking) för molnleverantörer och datacenter

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 08:56 CEST

Halon Security, ledande inom e-postsäkerhet, brandväggar och lastbalanserare utökar SDN (Software Defined Networking) och integrerar teknik som VXLAN (Virtual Extensivble LAN) i brandväggserien SR (Security Router). Komplexa och stora tekniska miljöer som t.ex. molnleverantörer och datacenter har, kan därmed expandera nätverksinfrastrukturen och bygga stora virtuella datacenter. Dessutom har Halon Security ett öppet API och en programmerbar kontrollplan vilket är avgörande i SDN sammanhang.

Molnleverantörer och datacenter behöver resurser för att effektivisera, automatisera och förbättra prestandan i sina nätverk, pga. ständig förfrågan på kapacitet. Halon Security har utvecklat möjlighet för detta, tack vare SDN arkitektur som innefattar API:er, programmering samt stöd för upp till 16 miljoner logiska nätverk.

Halon utökar även stöd för VMware VMXNET3 och Google Compute Engine i senaste versionen, som är baserad på den nysläppta BSD kärnan OpenBSD 5.5 . Det utökade stödet för VMwares VMXNET3 drivrutin förbättrar således nätverksprestandan. Stöd för ledande molnleverantörer som t.ex. Google ger Halons kunder en skalbar och stabil miljö.

”-Idag krävs det hög prestanda och flexibilitet. Dessutom krävs det att man möjliggör för att systemen kan skalas allt eftersom man expanderar. Vi har lång erfarenhet att bygga lösningar som inte bara erbjuder världsklass inom säkerhet utan en helhet som tillåter anpassning utöver det vanliga, något som våra större kunder värdesätter. Detta gör oss väldigt unika, säger Peter Falck”.

Läs mer om nya Halon Security Router: https://www.halonsecurity.com/products/security-router/

Om Halon Security
Halon är det mest framstående företaget för epostsäkerhet, säkerhetsrouter och lastbalanserare. Företaget har prisbelönta epostsäkerhetslösningar som ständigt utvecklas medhjälp av gedigen feedback och vår kontinuerliga insikt i den pågående tekniska utvecklingen. Vi har lösningar för webbhotell, icke-kommersiella och statliga organisationer, kommuner och företag av alla storlekar och erbjuder dagligen skydd för miljontals användare världen över.

Kontakt Halon Security
Peter Falck, VD
031- 301 19 20

www.halonsecurity.com