Halon Security AB

HALON VSP FINALIST I COMPUTING SECURITY AWARDS 2010

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 13:25 CEST

Halon Securitys e-postskydd Virtual Spam Prevention, VSP, är en av åtta produkter som nominerats i kategorin Anti Spam Solution of the Year på prestigefyllda Computing Security Awards 2010 i London.

Varje år delas Computing Security Awards ut i ett antal kategorier på en exklusiv gala i London. Årets upplaga är extra intressant då Halon Security:s Virtual Spam Prevention är nominierad som årets produkt i klassen Anti Spam Solution of the Year.

Computing Security Awards grundades av tidningarna Network Computing och Computing Security för att lyfta fram produkter inom IT-säkerhetssektorn som utmärkt sig under det gångna året.

VSP är en av åtta produkter som är nominerade och vem som helst kan gå in på Computer Security Awards hemsida och rösta på den eller de produkter som man anser är bäst i respektive kategori.

Omröstningen pågår till den 25:e Oktober och vinnarna i respektive kategori presenteras på en exklusiv gala den 4:e November på Hotel Novotel i London.

För mer information om Computing Security Awards, besök dess webbsida: http://www.computingsecurityawards.co.uk.

För mer information, högupplösta produktbilder eller recensionsexemplar, kontakta:

Peter Falck, VD på Halon Security
E-post: peter.falck@halon.se
Telefon: 031-301 19 20

Halon Security är ett företag som utvecklat IT-säkerhetsprodukter inom nätverkssäkerhet virus och skräppost filter sedan 2002 med bas i Göteborg. Halon Security utvecklar sina produkter på marknadens erkänt säkraste operativsystem, BSD, och har fått flertalet toppbetyg i media för bästa prestanda, dynamik och innovativa funktioner. Halon Securitys produkter säljs i Europa, Asien och Nordamerika. www.halon.se