Hammarby Bandy AB

Hammarby Bandy AB - ny tränare klar

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 14:13 CEST

(Aktietorget: HBY B)

Till ny tränare för elitlaget har utsetts Stefan Karlsson, som närmast kommer från Broberg i Söderhamn.

Stefan Karlsson har ett mångårigt förflutet i klubben som tränare under 2000-talet och har även varit landslagstränare.

Till klubben har även knutits Leif Klingborg som sportslig och administrativ rådgivare.

Sonny Lööf, styr ordf, kommenterar:

"Stefan Karlsson är en av de mest aktade och respekterade namnen i svensk bandy. När han nu gör comeback i klubben känner jag stor tillförsikt inför framtiden. Dessutom åtnjuter han starkt stöd i spelartruppen."

Information om Hammarby Bandy AB finns på www.hammarbybandy.se och www.aktietorget.se.

För mer information vänligen kontakta:
Sonny Lööf, styr ordf
Hammarby Bandy AB
sonny.loof@liselotteloofab.se

Stefan Karlsson, tränare

Information om Hammarby Bandy AB:
Hammarby Bandy AB, Sveriges populäraste bandyklubb, bedriver elitbandy verksamhet på högsta nivå i Stockholm. Bandyklubben grundades 1905. Hemmaarena och bolagets säte är välkända Zinkensdamm på Söder. Hammarby Bandy har ambitionen att utveckla och spela den mest underhållande bandyn inför Sveriges bästa bandypublik. Med utgångspunkt i en bred och lokalt förankrad ungdomsverksamhet utvecklar vi spelare ur egna led och bygger klubbkänsla för framtiden. För mer information, se www.hammarbybandy.se