Hammarby IF Rugbyförening

Hammarby flyttar hem till Djurgården!

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2013 09:51 CEST

Seriematchen den 10 augusti kl. 16:00  är den första då serien vänder i rugbyns norrallsvenska. Tre lag toppar tabellen, Enköpings RK, Stockholm Exiles RFC och Hammarby IF Rugby. Matchen är mycket viktig då endast två semifinalsplatser står på spel. De övriga två görs upp om i Söderallsvenskan.

Matchen på Kristinebergs IP är ett led i kampen om att göra rugby mer tillgänglig för allmänheten då kommunikationerna och ingångarna till Årstafältet bitvis har varit mycket besvärliga. Gräset har också varit i så dåligt skick att matcher har vart tvungna att flyttas. Därför är ordföranden Per Gjörloff mycket glad att spelplatsen nu är bytt till Kristinebergs IP:

- Vi är naturligtvis mycket glada att få möjlighet att spela på Kristinebergs IP. Det är en vacker och anrik arena med bra förbindelser via gröna linjen. Att det dessutom är en Djurgårdsarena är ju lite komiskt då DIFs herrfotboll flyttat till söder, säger Per Gjörloff.

Hammarby kommer till spel med ett starkt lag med många landslagsmeriter. Tongivande spelare som förvänta kliva fram är Richard Johansson, kratsare, Peter Obradovic (pelare) och nyblivne (och nygifte) landslagsmannen Niklas Ståhle på yttern. Stockholm Exiles RFC brukar också ha slagfärdiga lag, så allt pekar på en riktig toppmatch långt över den genomsnittliga nivån på svensk rugby,

För pressackreditering och mer information, vänligen kontakta Per Gjörloff på telefon 0708-503441 eller mejl info@hammarbyrugby,se