Hammarby Hockey

Hammarby Hockeys framtid formas

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2006 16:40 CEST

Efter en väl avklarad kvalserie har arbetet med kommande års seniorlag haft full prioritering. Framtidens lag byggs inte bara för säsongen 2006/2007 utan lika stor prioritet läggs vid byggandet av en framtid för Hammarby Hockeys kommande säsonger. Sportgruppen har haft full fokus på att rekrytera rätt och därmed behålla våra talangfulla förstaårsseniorer. Vi är därför stolta över att spelarna nedan skrivit 2 åriga avtal och vill vara en del av det nya Hammarby IF Ishockeyförening.

Daniel Göransson född 1986 back har skrivit ett 2 årigt avtal

Christopher Dahlén född 1986 forward har skrivit ett 2 årigt avtal

Niklas Ekberg född 1986 forward har skrivit ett 2 årigt avtal

Robin Jalkerud född 1987 forward har skrivit ett 2 årigt avtal

-Daniel och Christopher har under den gångna säsongen visat att de tar tröjan från mer erfarna spelare vilket gör det mycket intressant att få vara med och vidareutveckla deras talanger. Dom ingår också i en grupp av spelare som verkligen vill betala priset för framgång, säger Krister Falk A-lagets tränare.

- Robin har en mycket imponerande arbetskapacitet och med Niklas kommer en speedig skridskoåkning till laget. Båda spelarna har jag jobbat med under min tid på J20 och kan intyga att det är kanonkillar att ha i gruppen…vetgiriga, talangfulla och stora hjärtan för Bajen, säger Mats Andersson A-lagets coach.

Vidare kan sportgruppen berätta om att Hammarby IF Ishockeyförening gjort klart med en målvakt för kommande säsonger.

Henrik Karlsson född 1983 målvakt har skrivit ett 2 årigt avtal

- Henrik har fått stora delar av sin hockeyfostran i föreningen. Han är en stor men mycket rörlig målvakt och kommer att bidra dels med sin vinnarskalle men även med en härlig stämning till gruppen. Vi är mycket nöjda över att Henrik valt att förädla sin talang ”hemma i Bajen”, säger Tomas Winje sportchef Hammarby IF Ishockeyförening.

Sportgruppen kan även berätta att spelarsamtalen fortsätter i hög takt närmaste tiden och att karaktärsdragen utvecklingsvilja, vinnarskalle och strävan att göra Hammarby bättre sätts i första rummet.

Hammarby Hockey
För ytterligare information kontakta:
Tomas Winje, Sportchef, 08-556 06 886

Tomas Winje
Sportchef

Hammarby IF Ishockeyförening
Ringvägen 16 (Zinkensdamms IP)
Tel direkt: 08-556 06 886
Tel fax: 08-643 80 11