Blendow Group AB

Han vann Juristgolfen 2012

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 12:25 CEST

Det var jämnt i toppen mellan två spelare från Vinge när sjätte upplagan av Blendow Groups Juristgolfen avgjordes på Kungsängen Golf Club på torsdagen.

Morgonen inleddes med ett ösregn som gjorde Kings Course blöt och svårare än vanligt. Trots det var resultaten bra och allra bäst var Christian Johansson från Vinge som vann tävlingen med ett nettoresultat på 66 slag. Karl Svantemark, även han från Vinge, kom på andra plats med 67 slag. Bäst av damerna var Pia Tengvall med 79 slag. Lagtävlingen vanns av lag Vinge 1 som bestod av Christian Johansson, Karl Svantemark, Oskar Åsgård och Rikard Lindahl.

Under dagen tävlades det också under mer lättsamma former i sponsortälten – det tävlades bland annat i Antikrunda, Funballz, Kräftkast och Bygga T(ee). Stämningen var på topp längs banan och spelarna bjöds på allt från snittar och champagne till kräftskiva och oxfilé med gåslever i sponsortälten. Dagen avslutades med middag och prisutdelning i klubbhuset.

Det är sjätte året i rad som Blendow Group arrangerar Juristgolfen och många spelare har varit med under alla år.

- Det här är verkligen ett speciellt arrangemang, säger Carl Skarborg, Skarborg & Partners, det är roligt att komma ut och träffa kollegor och det är alltid väldigt trevligt och generöst  ordnat.

Alla resultat

Bästa spelare:

1. Christian Johansson, Vinge, 66
  2. Karl Svantemark, Vinge, 67
  3. Johan Wedsberg, Wedsberg Advokatbyrå, 69
  4. Henrik Nordlund, Ekonomlinjen, 71
  5. Joakim Flodin, Fastighetsjuridik, 71

Bästa lag:

1. Vinge 1, Rikard Lindahl, Karl Svantemark, Oskar Åsgård, Christian Johansson, snittscore: 73,25
  2. Ekonomlinjen, Michael Bergman, Toste Hedlund, Henrik Nordlund, snittscore: 78
  3. Inter, Mario Ashman, Marika Wernström, Lars-Göran Bergström, snittscore: 81

Longest Drive: