Svenska Handelsbanken AB

Handelsbanken Capital Markets noterar 15 nya warranter

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2003 14:34 CEST

Handelsbanken Capital Markets noterar 15 nya warranter, varav 5 säljwarranter, den 4 och 5 september 2003. Warranterna avser ABB, Assa Abloy B, OMX Index, Skandia och Tele2 B. Vidare information och prospekt finner du på http://www.handelsbanken.se/warrants Är det några warranter du saknar tveka inte att kontakta oss på warrants@handelsbanken.se

Handeln med warranter innebär möjligheter till god avkastning på placerat kapital, men är också förknippad med en betydande förlustrisk. Innan placerare gör affärer i warranter måste de noga överväga om handel med denna värdepapperstyp passar deras ekonomiska förutsättningar och var gränsen skall gå för engagemanget.

Handelsbanken Capital Markets är idag den ledande utfärdaren och marknadsgaranten på den svenska warrantmarknaden med en marknadsandel bland utfärdarna på 46% för år 2002.

Prospekt för warranterna kommer att finnas tillgängliga på http://www.handelsbanken.se/warrants

För ytterligare information, ring Warrantlinjen på 020-81 61 61 eller skicka e-mail till warrants@handelsbanken.se