Svenska Handelsbanken AB

Handelsbanken på Costa Blanca

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2006 15:32 CEST

Handelsbankens koncernchef Lars O Grönstedt invigde idag ytterligare ett nytt Handelsbankskontor. Denna gång på spanska Costa Blanca.
Det nya kontoret är det senaste i satsningen på Private Banking för utflyttade nordbor.
- Intresset har varit mycket stort. Det märks att vi är först på plats och att finns ett uppdämt behov bland kunderna, säger Eva Tärnström, kontorschef i Alicante.

Kontoret marknadsför Handelsbankens privatkundtjänster till nordbor bosatta på Costa Blanca.
- Handelsbanken var tidigt ute i Spanien. Redan 1989 öppnade vi kontor i Marbella på Costa del Sol. Nu blev vi också först med att öppna kontor på Costa Blanca - ett annat mycket intressant område. Vi uppskattar att det finns omkring 100 000 svenskar, norrmän, finländare och danskar bosatta i regionen, säger Eva Tärnström.

Kontoret ligger mellan Benidorm och La Nucia, strax norr om Alicante. Kunderna har inga svårigheter att hitta hit, enligt Eva Tärnström.

- Verksamheten är redan i full gång. Det stora intresset bland utflyttade nordbor har varit påtagligt, faktiskt redan innan vi öppnade. Jag är därför övertygad om att vi kommer få samma starka ställning på Costa Blanca som vi redan har på Costa del Sol.

För ytterligare information kontakta:
Eva Tärnström, kontorschef +34 619 78 23 27
Niklas Löfroth, kundansvarig +34 687 21 52 89