Handelsboden Skinn- och MC-kläder

Handelsboden lanserar mobil hemsida och visar framtidens detaljhandel.

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 22:54 CET

Karlstadsföretaget Handelsboden Skinn- och MC-kläder är denna vecka i Stockholm för att tillsammans med en rad andra framstående aktörer inom detaljhandeln visa upp framtidens detaljhandel och möjligheterna med mobil e-handel. Handelsboden finns på plats för att lansera sin nya mobila hemsida och  visa upp sina mc-kläder.

I måndags gick startskottet för Jetshop Superstore på Stockholms Central där Handelsboden är med som en av 20 deltagare. Där kan förbipasserande inspireras av produkter som presenterade och med hjälp av QR-koder använda mobilen för att läsa mer om och köpa produkter direkt i mobilen.  från de aktörer inom detaljhandeln som finns på plats. Förbipasserande kommer att få testa på framtidens detaljhandel och hur enkelt det är att handla via mobilen. Så enkelt att det går att köpa en matkasse, ett par nya skor eller varför inte en motorcykelhjälm medan man står och väntar på tåget. Tid blir allt mer värdefullt och därför blir det viktigare för oss att kunna sköta alldagliga sysslor eller unna oss något extra på ett snabbt och smidigt sätt.  Framtidens detaljhandel handlar om att göra det möjligt för människor att enkelt genom sin mobiltelefon få information om och köpa produkter.

"Handelsboden startade som första företag i mc-branschen en webshop redan 1998. Det är därför viktigt för oss att fortsätta vara i framkant vad gäller teknik och tillgänglighet. Det har därför varit självklart för oss att utveckla en mobil hemsida" säger Handelsbodens VD Magnus Nyberg.  "I framtiden kommer mobiltelefoner att användas mer och mer för att köpa varor och tjänster och vill man vara med på banan, så måste man ge kunden en plattform för detta"  fortsätter Nyberg.

Handelsboden Skinn- och MC-kläder är störst i Sverige på mc-kläder och personlig utrustning. Vi har sex stycken butiker (Karlstad, Gävle, Göteborg, Linköping, Malmö och Stockholm), en omfattande webbshop och ger varje år ut en 100-sidig produktkatalog. Huvudkontoret ligger i Karlstad.

Handelsboden började som ett enmansföretag 1998 och har idag 20 anställda. Vi har haft webbshop och e-handel sedan 1998 och från och med i år finns den även tillgänglig via mobilen. www.handelsboden.com/m

Vår grundtanke är ”Samma kvalitet – lägre pris”. Det når vi genom egen tillverkning och egen import. Vårt eget märke heter 4BIKERS och det är så vi fungerar By Bikers, For Bikers. Hos Handelsboden får du en oslagbar kombination av hög kvalitet, säkerhet och lågt pris.