Matvaran.se

Handla mat på nätet med hemleverans

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 15:01 CEST

Från och med den 8:e oktober kan alla företag och privatpersoner i Motala, Vadstena och Borensberg handla sin mat på nätet och få den hemlevererad. Det är Maxi ICA Stormarknad i Motala som nu startar nätbutiken Matvaran.se.

- Det är en ökad service för våra kunder. Vi märker att marknaden mognat och efterfrågan för att handla mat på nätet ökar och därför vill vi ge våra kunder även den möjligheten, säger butikschefen Thomas Samuelsson.

På Matvaran.se är användarvänligheten satt i fokus. Det är enkelt att handla och går snabbt att söka varor. Andra praktiska funktioner är till exempel möjligheten att skapa egna favoritlistor, handla från tidigare beställningar och leveransbesked via SMS.

- Vi kör till en början ut både dags- och kvällstid till Motala, Vadstena och Borensberg. Varefter intresset ökar kan vi komma att leverera till ytterligare områden. Förutom hemleverans erbjuder vi även kunden att hämta sin beställning i vår butik, vilket är en möjlighet även för de kunder som bor utanför våra leveransområden.

-Vi följer de regelverk för livsmedelshantering som finns vilket innebär att varorna förvaras i kylrum när de plockats för att sedan köras ut med kylbil. Det innebär att kylkedjan aldrig bryts och varorna är fräscha vid leverans.

Önskar ni ytterligare information, kontakta butikschef:
Thomas Samuelsson
Tel 0141-203506
Mobil 070-2027295
Thomas.samuelsson@maxi.ica.se

Matvaran.se är en nätbutik för ICA Maxi butiker.