Jabra

HANDSFREE UTAN BEKYMMER MED JABRA BT2080

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 15:56 CET

Köpenhamn, Danmark; juni 2009:  Jabra, världsledande inom branschen för innovativa headsetlösningar, har idag lanserat sin senaste användarvänliga och lättbegripliga Jabra BT2080. Det här headsetet passar perfekt för användare som vill ha en lösning som kan användas varje dag, som är enkel att förstå sig på och som samtidigt kännetecknas av de egenskaper som Jabra är mest känt för: stil och användarvänlighet. Du kommer inte bara att se bra ut i det, utan kan vara säker på att du klarar av att använda det på nästintill nolltid.

Jabras helt nya StatusDisplay™ gör BT2080 förvånansvärt enkel att använda. De produktansvariga på Jabra har arbetat utifrån feedback från kunder och löst problem som den genomsnittliga headsetanvändaren stöter på. Jabra har utvecklat smarta tilläggsfunktioner så att användare kan kontrollera anslutning och batterinivå med bara ett ögonkast. Enheten har flerfärgade lampor som används för att visa status för headsetet och du behöver bara röra vid en knapp för att se två tydliga lampor på baksidan med all information du behöver.

Jabra förstår att det inte är själva headsetet som är viktigt utan hur du kan använda det. BT2080 är diskret och du behöver inte slita ditt hår av frustration när du ringer samtidigt som du kör bil, målar eller syr. Knapparna har placerats med eftertanke för att Jabra BT2080 ska vara maximalt användarvänligt. Svara-/avslutaknappen är den enda knappen på headsetets framsida, så du behöver inte oroa dig för att av misstag avslöja vad du verkligen tyckte och tänkte när du trodde att du hade lagt på. Med en dedikerad strömbrytare stängs headsetet aldrig av oavsiktligt när du justerar volymen.

BT2080 väger bara åtta gram och kombinerar en matt, svart finish med en tilltalande silverknapp för en modern och stilenlig design.  BT2080 är inte bara snyggt att se på, utan den har även ett mindre örongränssnitt och förbättrad Jabra Eargel™ för att säkerställa att det sitter bekvämare än någonsin tidigare.

Med Bluetooth™ 2.1-anslutning kan BT2080-användare som har telefoner som stöder funktionen använda enkel och säker hopparning utan att behöva ange en PIN-kod.

Nyckelspecifikationer för Jabra BT2080:
• Bluetooth™ 2.1, inklusive EDR och eSCO
• Jabra StatusDisplay™
• Dedikerad strömbrytare
• Automatisk hopparning med mobiltelefon
• Samtalstid – 6 timmar
• Standbytid – 8 dagar
• Mått – 53 x 16 x 9 mm
• Vikt – 8 gram
• Röstuppringning
• Laddare, nätadapter

BT2080 ingår i Jabras sortiment av enkla headsetlösningar och erbjuder mycket värde för pengarna, med ett rekommenderat detaljhandelspris på 399 kr.

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

LOKAL KONTAKT

John Bäckström
Försäljningschef

GLOBAL KONTAKT

Anne Raaen Rasmussen
Vice President, Mobile Division
+45 45 75  88 88

Om GN Netcom
Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 000 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset och högtalartelefoner för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2009 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN Netcom A/S. Alla andra varumärken som förekommer här tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).