Huddingerevyn

Handsprit & skrattsalva gör revyn....

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 21:07 CET

En av Stockholms största revyer, Huddingerevyn, är på gång igen. Vårens revy är självklart inspirerad av både svininfluensan och den kungliga kärleksyran som just nu flödar över landet.

Huddingerevyn bjuder i vinter på vår 15:e revy sedan starten i Huddinge 1996. Årets revy har fått namnet "Handsprit & Skrattsalva" och det utlovas skrattgaranti. Självklart kommer revyn att driva med Försäkringskassan, fallskärmsavtalen och Anna Anka.

– Det är alltid lika kul att göra revy och det är en ynnest att få föra denna tradition vidare. Vårt mål är att modernisera revykonsten och strävar efter att bjuda på en hemmagjord fräck show med alltifrån satiriska texter, bra sång och musik, snygg scenografi och läckert ljus samt riktigt mycket skratt, säger Christer Wigström som är marknadsansvarig för Huddingerevyn och som även står på scen för 5 året.

Huddingerevyns ensemble har arbetat under en månads tid med helgrepetitioner. Totalt är det ett 25 tal nyskrivna nummer som ska repeteras under regissör Robert Pukitis och koreograf Anna Backenhalls ledning. Att göra en ny revy kräver mängder av skriv- och repetitionstimmar. Totalt träffas ensemblen ungefär 50 kvällar eller heldagar från den 7 januari och fram till premiären den 5 mars.

Huddingerevyn fortsätter att vara en av de största revyerna i Stockholm och revyn räknas som en rikstäckande revy utan lokala nummer. Till årets revy räknar man på publikrekord och intresset är i år stort. Några företag planerar att lägga sin kick-off eller firmafest i samband med Huddingerevyn. Då vi erbjuder ett helheltslösning med mat, dryck och revybiljett.

– Årets föreställning kommer att bli riktigt bra och är fylld med en massa skratt, avslutar Christer Wigström.

Kontakta Christer Wigström på tel. 08-709 76 61 (arb.) eller 070-7654 803