Billberg Entertainment Ltd

Hanna Broström Won´t breakdown Release 26 september Billberg Entertainment/Border Music

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 22:56 CEST

Hanna Broström albumdebuterar i oktober och första singeln är sköna Won´t breakdown”  som släpps den 26 september!

Hanna Broström har ett förflutet som koreograf, musikalartist, operasångerska, jazzsångerska, körsångerska och har jobbat främst i Tyskland och Österrike dit hon flyttade 2000 för att studera sång och dans och jobbade dessförinnan med Björn och Benny i Danmark med uppsättningen av Kristina Från Duvemåla.Senast sågs hon i Elton Johns Aida och har varit med i uppsättningar av Fame,Jesus Christ Superstar,Little Shop Of Horros etc.Utöver detta gav hon ut singeln ”I just wanna be with you” i samarbete med drum and bass-artisten B-Fuse  och behärskar genrer från Opera till Dub-Step, vilket är ovanligt för en klassiskt skolad artist men nu är hon tillbaka i Sverige och Göteborg och verksam i kommunen Ale som musik pedagog.Hon kommer att fokusera på sitt debutalbum som ges ut av Billberg Entertainment Ltd i slutet av oktober! Musik stilen på det kommande albumet är radiovänlig pop och  albumet är producerat i Sverige av Roland Billberg och inspelat Tyskland

För mer information,  kontakta:

billberg.entertainment@gmail.com