Coop

Hans Högman blir chef för Coop Sverige nonfood

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2007 13:04 CEST

Hans Högman har utsetts till nonfood-chef i Coop Sverige. Han kommer att ingå i Coop Sveriges företagsledning och ansvara för den nonfood-enhet som nu byggs upp i Sverige.

– Hans Högman har en gedigen bakgrund inom både inköp och försäljning. Vi är mycket glada att han kommer att leda det mycket viktiga arbetet att bygga upp och utveckla av nonfood-verksamheten i Sverige, säger Coop Sveriges vd Thomas Evertsson.

Hans Högmans butikserfarenhet grundlades i pappans radioaffär i Uppsala och fortsatte med en egen butik inom Resurs-kedjan. Han har ansvarat för inköp och försäljning inom Onoff, Ticket och Coop Power. Senast kommer han från en tjänst som försäljningschef på Bauhaus.

– Det händer mycket positivt inom Coop nu och jag tycker att det ska bli oerhört spännande att få vara med och driva den förändringsprocess som startat inom nonfood. Att riva murar och förbättra samarbetet mellan inköp och försäljning är något jag arbetat med i andra företag och det vill jag göra även här, säger Hans Högman.

Hans Högman tillträder sin tjänst den 17 september. I övrigt är Coop Sveriges nya företagsledning nu på plats och ser ut enligt följande:

Thomas Evertsson, vd
Karl Wistrand, vice vd, ekonomi, IT
Ronnie Wångdahl, Coop Forum
Mats Johansson, Coop Bygg
P-G Magnusson, Coop Extra
Jonny Olsson, Coop Konsum/Nära
Marie Wiksborg, personal och HR
Katarina Viebke, marknad/kommunikation
Gunnar Rantzow, inköp och logistik (Cilab)
Hans Högman, nonfood, (börjar 17 september)

För mer information:
Coops pressjour tel 08-743 23 33

Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel i butikskedjorna, Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära och Coop Bygg med visionen att skapa en bättre och tryggare vardag genom lönsamma, medlemsägda butiker. Coop Sverige är en del av Nordens största dagligvaruföretag Coop Norden som ägs av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark.