Svep Design Center AB

Hans Möller ny ledamot i Svep Design Centers styrelse

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 13:31 CEST

Hans Möller har valts in som ny ledamot i styrelsen för produktutvecklingsföretaget Svep Design Center AB. Hans Möller är vd för Ideon AB och är även ordförande för Karolinska Institutets Science Park

Som vd för Ideon sedan elva år har Hans Möller stor erfarenhet av tillväxtföretag inom tekniksektorn. Han har även egen erfarenhet inom konsultbranschen och byggde upp ett konsultbolag inom mjukvaruutveckling under 1990- och 2000-talen. Han är dessutom styrelseledamot i Connect Skåne och i SEBs distriktsstyrelse.

– Vi är oerhört glada över att få in Hans i vår styrelse. Vårt företag och vår bransch förändras ständigt och Hans långa erfarenhet och stora nätverk kommer att betyda mycket för oss, säger Lars Gustavsson, vd för Svep Design Center.

– Jag hoppas kunna bidra med min kunskap bland annat kring försäljning och marknadsföring. För ett konsultbolag är det alltid en utmaning att hitta balansen mellan försäljning och beläggning. Svep är ett otroligt kompetent företag som jobbar snabbt och effektivt med agila, moderna metoder. De har gott renommé och stor potential att utvecklas, säger Hans Möller.

Styrelsens andra externa ledamot, Örjan Johansson, har valts om som ledamot. Örjan Johansson var medgrundare till Mashmobile, ett företag som utvecklar applikationer för smarta telefoner och som nu ägs av Silicon Valley-baserade Mblox. Han ledde vidare framgångsrikt Ericssons Bluetooth-satsning på 1990-talet och dessförinnan utvecklade han kontrollautomationssystem, först hos Rockwell Automation och därefter hos TAC. Örjan är idag styrelseproffs och är bland annat ordförande för Hövding AB, Spiideo AB och Trivector System AB.

– Jag hoppas kunna fortsätta bidra med mitt stora kontaktnät, perspektiv utifrån och min långa erfarenhet från produktutveckling. I vår region händer det mer och mer inom mobiltelefoni och internet of things. Svep har väldigt hög kompetens inom dessa områden och är mycket pålitligt – man levererar det som utlovas till kund, säger Örjan Johansson.

– Både Hans och Örjan bidrar med viktig kunskap kring hur vi kan vidareutvecklas. Samtidigt har de djup förståelse för vår verksamhet, säger Mikael Hegardt, ansvarig för affärsutveckling på Svep.

För mer information, var god kontakta:
Mikael Hegardt, tel 070-633 80 31
Hans Möller, tel 046-286 86 01
Örjan Johansson, tel 0733-54 60 66

Om Svep Design Center AB

Svep är ett konsultföretag som behärskar konsten att konstruera och tillämpa elektronik. Företaget har levererat tjänster inom elektronik, programmering och systemutveckling med hög kvalitet sedan 1978. Detta åstadkommer Svep genom att fokusera på erfarenhet, kompetens, arbetsglädje och långsiktighet. Svep har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Helsingborg.