Inova

Hans Paulsson är Inovas nya affärsrådgivare

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2013 09:09 CEST

Hans Paulsson är Inovas nya affärsrådgivare. Han har en bakgrund inom teknikindustrin och kommer senast från konsultbolaget Citec.

Hans har tidigare jobbat som VD på teknikkonsultbolaget KPA Engineering AB som senare såldes till Citec. Han blev vd för Citecs verksamhet i Sverige och har sedan 2011 ansvarat för ett globalt affärsområde inom företaget. Sedan den 2 april är han anställd som affärsrådgivare på Inova.

– Det känns spännande och intressant att börja jobba på Inova. Jag hoppas och tror att mina tidigare erfarenheter kan vara en bra grund för att hjälpa till att utveckla affärsidéer, säger Hans.

Han har tidigare under sin yrkesbana bland annat jobbat som administrativ chef på Alfaskop och på IT-företaget InPort Systems. Hans har tre idrottsintresserade barn och har därför ett stort intresse för föreningslivet. Han har under flera år varit ungdomsledare i fotboll och handboll. Hans tycker att det ska bli skönt att åter landa i Värmland efter intensivt resande. De senaste åren fokuserade han på europeisk försäljning och på att bygga upp verksamheten i Mellanöstern för Citecs räkning.

Britt Lööv, verksamhetsledare på Inova, välkomnar kompetensen som Hans besitter.

– Vi har sett mycket fram emot att få ett tillskott i form av en ny affärsrådgivare och är nu glada över att ha anställt Hans. Han kommer att ge bränsle åt vår verksamhet. Våra inkubatorföretag har nu en stor tillgång i Hans som är en mycket kvalificerad affärsrådgivare, säger Britt.

Inovas uppgift är att bidra till att det startas fler växande aktiebolag i Värmland. För att nå dit behövs bra idéer som med vårt stöd kan bli bra företag. Därför arbetar vi för att skapa ett öppet och idérikt företagsklimat som på sikt leder till framgångsrika affärer och fler arbetstillfällen i regionen.