Hans Richter Läromedel

Hans Richter Läromedel lanserar i samarbete med Clarity: It’s Your Job

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 10:02 CET

Alltfler söker sig utanför landets gränser för arbete och studier. I jämförelse med de flesta länder i Europa har svenskar relativt goda kunskaper i engelska. Man har oftast inga problem att ta sig fram längs turiststråken i ett fjärran chartermål eller genomföra ett vardagligt samtal. Det är dock en helt annan sak att ta sig fram i det internationella arbetslivet eller i universitetsmiljö. För det sistnämnda finns krav att studenten gör ett IELTS-test eller motsvarande för att vara behörig att söka till engelskspråkiga kurser och program utanför landets gränser. Här har Clarity sedan lång tid tillbaka Study Skills Success som både fungerar som en utmärkt förberedelse inför IELTS-test och för att förbättra studietekniken i engelskspråkig miljö. Däremot har det i princip saknats kvalitativa eLearningmaterial för den som vill söka arbete utanför landets gränser, åtminstone fram till nu…

It's Your Job antar en interaktiv, strukturerad och analytisk approach till hela jobbsökarprocessen, från att bestämma sin karriär hela vägen fram till att acceptera ett jobberbjudande och förhandla sin lön. Under hela processen sätts olika språkfärdigheter på prov som att läsa annonser, skriva personligt brev och kommunicera effektivt på anställningsintervjun. It's Your Job fungerar här som en bro till att kunna ta första steget för en framgångsrik internationell karriär.

Innehållet i It's Your Job består av ett mångdimensionellt pedagogiskt upplägg med videointervjuer med erfarna rekryterare och en serie anekdoter från arbetssökande, både framgångshistorier och grundläggande misstag. Den innehåller även en interaktiv eBook om komplexiteten i jobbsökarprocessen och hur man bör gå tillväga i kommunikationen med internationella arbetsgivare. Allt detta landar i ett stort antal interaktiva övningar som består i att besvara olika jobbannonser, besvara intervjufrågor i realtid och mycket mer.

Kombinationen av kunskapsinnehåll från praktiska erfarenheter från hela jobbsökarprocessen och verklighetsbaserade övningar gör It’s Your Job till en ovärderlig språngbräda till drömjobbet.

Klicka här för mer information och demo för It's Your Job

Klicka här för mer info och demo för Study Skills Success (som nämndes ovan)

Hans Richter Läromedels verksamhet startade 1982 och har sitt kontor i Strängnäs.

Förlaget sysslar med försäljning av eLearningprogram från några av världens främsta producenter. HRL har därtill en betydande egen utveckling av eLearningprogram, Språkdiagnos och polska för nybörjare och Richbooks Project Management finns redan idag, mycket mer är på väg. Vi erbjuder företag, utbildningsföretag, skolor och universitet ett omfattande sortiment med läromedel, tjänster och kunskaper för modernt lärande. Målet med HRLs verksamhet är att förse utbildningsmarknaden med interaktiva läromedel.