Hansoft

Hansoft blir årets Gasell Uppland för andra året i rad

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 18:51 CET

Stockholm – 28 november 2011 – Hansoft, ledare inom programvara för agila utvecklingsprojekt, tilldelas för andra året i rad årets Gasell Uppland vid Gasellgalan i Konserthuset i Stockholm i kväll.

Gasellpriset delas årligen ut av Dagens Industri till Sveriges snabbast växande företag och Hansoft har för andra året i rad tilldelats Årets Gasell Uppland för att återigen vuxit snabbast i länet.

”Det känns fantastiskt att få ta emot ett så prestigefullt pris för andra året i rad och det är särskilt kul att få pris här hemma i sverige. Vi har vuxit kraftigt, inte bara i Nordamerika och Europa utan även i Kina och Japan det senaste året, så det börjar bli på tiden att även svenska utvecklare får upp ögonen för Hansoft. Vi har nyligen ingått vårt första nordiska Solution Partner-avtal med Jaybis som är en av sveriges främsta it-konsultfirmor inom  effektivisering av systemutvecklingsprocesser. Samarbetet ser ut att bli succé, så förhoppningsvis står vi på gasellscenen nästa år igen, och då kanske med en större portion svenskt i kundportföljen” säger Patric Palm, VD på Hansoft.

Om Di Gasell

En Gasell ska bland annat ha fördubblat sin omsättning genom organisk tillväxt samt visat positivt resultat de senaste fyra åren. Årets Gasell Uppland 2011 delas ut vid finalgalan i Konserthuset Stockholm av Uppsala läns Landshövding Peter Egardt, i närvaro av bland andra H.K.H. Prins Daniel och Finansminister Anders Borg. Läs mer om DI Gasell på: http://www.dagensindustri.se/DI-Gasell

Om Hansoft
Hansoft är ett projektledningsverktyg för agil och lean programvaruutveckling, särskilt designat för kraven hos stora organisationer. Hansoft stödjer användande av olika projektmetoder parallellt i samma projekt såsom Scrum, Kanban och traditionell Gantt-planering. Detta hjälper bland annat program med både hårdvara och mjukvara att bli mer effektivt samordnade. Hansoft bygger på egenutvecklad teknik och design som ger en unik användarvänlighet och prestanda i globalt distribuerade team.