Hansoft

Hansoft har rekryterat Vice VD för att säkerställa fortsatt snabb tillväxt

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 08:39 CEST

Uppsala – 7 Augusti, 2012 – Hansoft välkomnar Birgitta Lundvik i rollen som Vice VD för att säkerställa den snabba tillväxten på nya marknader.

”Jag har arbetat med tillväxtföretag under många år och kunde inte motstå den spännande resan Hansoft står inför. Med en världsledande produkt och fantastiskt erfarna, drivna medarbetare finns det bara en väg framåt. Jag ser fram emot att få bidra till ytterligare utveckling och skapa förutsättningar till en än snabbare expansion,” säger Birgitta Lundvik, nytillträdd Vice VD på Hansoft.

Birgitta har, med bakgrund inom organisatorisk- och finansiell styrning, mångårig erfarenhet av att bygga företag och utveckla processer i utvecklingsintensiva verksamheter, bland annat inom läkemedels-, investerings- och fastighetsbranschen. Närmast kommer hon från Global Medical Investements AB och en roll som CFO.

Om Hansoft:
Hansoft, vinnare av årets Gasell 2010 och 2011 i Uppsala län samt Export Hermes 2011, tillverkar och säljer verktyg för agil och lean projektledning, kvalitetssäkring, rapportering i realtid, resurskoordinering samt portfölj- och dokumenthantering. Hansoft används i komplexa utvecklingsprojekt av programvaruutvecklare i Europa, Nordamerika, Asien och Australien. Verktyget är snabbt och lätt att använda och bygger på principer om ökad kommunikation, transparens, samarbete och självbestämmande för teamen. Läs mer på: www.hansoft.se

Du kan även följa oss på:
Twitter - http://twitter.com/hansoft
Facebook - www.facebook.com/pages/HansoftPM
LinkedIn - www.linkedin.com/groups?gid=1760837
Youtube - http://www.youtube.com/juliahansoft

Mediekontakt:
Julia Hallin
Marketing and PR Director
E-mail: Julia.hallin@hansoft.se
Tel: +46 18 488 1011, Mobil: +46 76 645 0937