Hanterbara Båtar AB

Hanterbara Båtar premiärvisar Fred 25 med hytt och övernattningsmöjligheter

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 07:56 CET

Hanterbara Båtar premiärvisar nu hyttversionen av Fred 25 – båten som kan användas av alla oavsett rörelseförmåga. Den varma hytten med den fantastiska sikten erbjuder nu också möjlighet att övernatta.

Båtlivet brukar innebära en massa klättrande, något som Fred 25 löser med en fjärrstyrd ramp i fören, stora plana ytor och rejäla passager utan trösklar. Båten fungerar både om man har någon med nedsatt rörlighet i familjen eller bara vill ha en praktisk båt med enkel ombordstigning och hanterbarhet i hamn.

- Vi började med att lansera själva båtarna, nu kommer vi kontinuerligt lansera olika smarta lösningar för alla möjliga användningsområden. Tanken är att man med moduler kan skräddarsy sin båt från avskalad arbetsbåt till familjebåt, säger Sven Bergqvist, VD på Hanterbara Båtar.

För att möjliggöra övernattning går båten att utrusta med akterkapell och en bäddsoffa som kan fällas ut och bli en dubbelsäng.

- Med kapellet har vi fått mycket stora innerutrymmen, och takhöjden är mellan 2-2,2 m, säger Fred Bergqvist, produktansvarig på Hanterbara Båtar.En annan nyhet är den redesignade pulpeten, med förbättrad ergonomi och förfinad design. Alla elkablar och vajrar är helt infällda i det centrumplacerade röret. Pulpeten går att justera i höjdled och bildar tillsammans med den justerbara hydrauliska ratten en bekväm förarställning för alla.

- Vi lägger mycket kraft på att göra snygga lösningar som ska hålla i många år, säger Fred Bergqvist, produktansvarig på Hanterbara Båtar.

Fred 25 Cabin visas på Scandinavian Boat Show den 10-14 november 2010 på Älvsjö-mässan i Stockholm.

Marcus Svensson, Pressansvarig Hanterbara Båtar AB Telefon 070 491 45 14

Mail marcus@hanterbarabatar.se www.hanterbarabatar.se

För högupplösta bilder: www.hanterbarabatar.se/press

Om Hanterbara Båtar

Hanterbara Båtar tillhandahåller funktionella, vackra & kostnadseffektiva fritidsbåtar av hög kvalitet som kan brukas av alla oavsett rörelseförmåga. Bolagets ambition är att skapa en ny standard för fritidsbåtar där funktionen står i centrum kombinerat med en tydlig och ändamålsenlig design.

Fred 25 är en nyskapande aluminiumbåt för den som ställer höga krav på kvalité. Tack vare den fällbara rampen i fören kan man enkelt komma ombord, även om man har en funktionsnedsättning eller en kärra med dyktuber med sig. Båten är extremt stabil och med sin bredd och stora plana ytor tilltalar den alla som vill ha en praktisk båt av professionell standard och högsta kvalité.

Den flexibla inredningen med fällbara sittplatser gör Fred 25 till en mångsidig båt som finns i två utföranden - öppen eller med hytt. Den öppna modellen gör med sitt stora tak och enorma vindruta färden vind- och regnsäker för upp till 10 personer. Fred 25 Cabin skapar med sin uppvärmda och torra hytt en båt som kan användas året om, i alla väder.