Hanterbara Båtar AB

Hanterbara Båtar storsatsar på Båtmässan i Göteborg 2011

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 10:28 CET

Inför 2011 års båtmässa är det storsatsning av uppstickaren Hanterbara Båtar. Man visar nu två fabriksnya båtar, en med hytt samt en öppen Fred 25 av årets modell.

-       Eftersom mottagandet var så överväldigande förra året så satsar vi på en dubbelt så stor monter, vi vill visa att vi är här för att stanna, båtar som funkar för alla borde vara en självklarhet, säger Sven Bergqvist, VD på Hanterbara Båtar.

I och med att båten fungerar utmärkt även om man har en funktionsnedsättning satsar man mycket på att få den målgruppen att komma till mässan, man bjuder på fribiljetter till alla som är medlem i förbunden RTP, NHR, DHR eller RBU.

- Vi tycker det är dags för alla att se möjligheten att det går att komma ut på sjön trots att man har en funktionsnedsättning, precis som jag själv har, säger Jonas Nilsson, försäljningsansvarig på Hanterbara Båtar.

Andra nyheter kring båtarna är förarstolen i mesh-väv som går att fälla undan samt den redesignade pulpeten, med förbättrad ergonomi och förfinad design. Alla elkablar och vajrar är helt infällda i det centrumplacerade röret. Pulpeten går att justera i höjdled och bildar tillsammans med den justerbara hydrauliska ratten en bekväm förarställning för alla.

Fred 25 Cabin och Fred 25 Open visas i Hanterbara Båtars monter E02:39 på Båtmässan i Göteborg den 5-13 februari 2011 som hålls på Svenska Mässan.

Marcus Svensson, Pressansvarig Hanterbara Båtar AB

Telefon 070 491 45 14          Mail marcus@hanterbarabatar.se

www.hanterbarabatar.se

För högupplösta bilder: www.hanterbarabatar.se/press

Om Hanterbara Båtar

Hanterbara Båtar tillhandahåller funktionella, vackra & kostnadseffektiva fritidsbåtar av hög kvalitet som kan brukas av alla oavsett rörelseförmåga. Bolagets ambition är att skapa en ny standard för fritidsbåtar där funktionen står i centrum kombinerat med en tydlig och ändamålsenlig design.

Fred 25 är en nyskapande aluminiumbåt för den som ställer höga krav på kvalité. Tack vare den fällbara rampen i fören kan man enkelt komma ombord, även om man har en funktionsnedsättning eller en kärra med dyktuber med sig. Båten är extremt stabil och med sin bredd och stora plana ytor tilltalar den alla som vill ha en praktisk båt av professionell standard och högsta kvalité.

Den flexibla inredningen med fällbara sittplatser gör Fred 25 till en mångsidig båt som finns i två utföranden - öppen eller med hytt. Den öppna modellen gör med sitt stora tak och enorma vindruta färden vind- och regnsäker för upp till 10 personer. Fred 25 Cabin skapar med sin uppvärmda och torra hytt en båt som kan användas året om, i alla väder.