Casa Canela AB

Hantverkare som sätter sin själ och glädje i att producera varor ! FAIR TRADE eller inte...

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2011 15:18 CET

Hantverkare som sätter sin själ och glädje i att producera varor eller massproducerade varor tillverkade i fabriker där människorna visserligen fått ett arbete men……

Vad skönt att modebloggarna och design gurun berättar för oss vad som är inne så att vi inte hamnar ute!
Vi behöver ju inte då slösa tiden på att själva tänka utan de berättar för oss hur vi skall agera när vi måste göra de stora valen i livet. För mycket handlar ju om att bli tvungen att göra val. Skall jag köpa tröjan från butikskedjan, den är ju billig? Alla andra handlar ju också där så det måste nog vara det bästa alternativet (vadå var och hur den är producerad? Det är väl ingenting som jag behöver bekymra mig om?) Jag orkar inte tänka på sånt jag har ju fullt upp ändå! Massproducerad betyder ju att det är många som köper varan och det måste ju då vara något trendigt och häftigt eller? Vadå att 49 % av barnen i Guatemala är kroniskt undernärda? Vad har det med saken att göra? Det kan jag väl inte göra något åt. Eller?

Du kan göra en skillnad, du är konsument som väljer varje dag vem du köper av och var du köper dina produkter. Hur ser din perfekta present ut?

"Upptäck den latinamerikanska konstformen, dess historia, magin, glädjen och färgerna som förvandlar fantasin till verklighet"