Hantverksbryggeriet.se

Hantverksbryggeriet gör bästa folkölet!

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 19:45 CEST

Hantverksbryggeriet från Västerås har återigen kammat hem guldmedaljer under pågående Stockholm Beer & Whisky Festival. För andra året i rad utses folkölet Bonden till bästa öl på flaska mellan 2,8-3,5 procent, i internationell konkurrens. Hantverksbryggeriet fick också guldmedalj för ölet "Baronen" i klassen öl starkare än 6 procent i brittisk stil.

Ölen bedömdes genom blindprovning av en erfaren domarpanel som valde ut tre finalistöl i varje klass och därefter rangordnade dem i ytterligare en provning.

Stockholm Beer & Whisky Festival är rankad som världens största och mest ansedda dryckesmässa i sitt slag och i år konkurrerade över 1000 olika ölsorter om medaljerna. Festivalen fortsätter ikväll och imorgon. Hantverksbryggeriet finns på plats och kan berätta mer om ölen och bryggeriet.

Håkan Ärlebäck 070 274 24 32, hakan@hantverksbryggeriet.se
Raimo Gester 073 384 44 72, raimo@hantverksbryggeriet.se
www.hantverksbryggeriet.se

Återförsäljning, privatpersoner:
Systembolaget: Baronen, art no 89 872. Hantverksbryggeriets öl finns i samtliga systembolagsbutiker i Västerås samt i
beställningssortimentet.

Återförsäljning, detaljhandel & restauranger:
Brill & Co: Tel +46 (0)8 691 65 50,  info@brill.se

Hantverksbryggeriet är litet Västeråsbaserat bryggeri som brygger smakrika öl. Vi riktar oss till den allt större skaran av medvetna ölnjutare som har övergett en stor stark till förmån för mer fantasifulla alternativ. Hantverksbryggeriets vision är att öka kunskaperna om ölbryggning och ölet som kulturdryck, samt producera smakrikt kvalitetsöl som sticker ut från det vanliga sortimentet.