Lemontree Enterprise Solutions AB

Haparanda stad tar ytterligare ett viktigt steg i digitaliseringsarbetet

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 14:36 CET

Haparanda utökar Lemontree eGo med FormPipe Meetings som digitaliserar och automatiserar nämndsadministrationen.

2012 anslöt sig Haparanda stad till Lemontree eGo, en komplett och okomplicerad lösning för e-förvaltning i molnet. Målet är att bli Sveriges första papperfria kommun och ge kommuninvånarna möjligheten att arbeta mer digitalt.

Haparanda stad har nu valt att vidareutveckla digitaliseringen av sin nämndadministration genom att ansluta FormPipe Meetings. FormPipe Meetings är en app för digital och automatiserad hantering av kallelser, dokumentation samt protokoll till iPaden och är fullt integrerad med produkten W3D3 inom Lemontree eGo.

Lösningen ska underlätta för nämdsekreterarna, politikerna, medborgarna samt media genom att automatisera möteshanteringen. Utökningen av Lemontree eGo gör också nämndsprocessen mobil för politikerna.

”Vi har bett Lemontree att implementa Meetings som en del av Lemontree’s eGo lösning. Med denna integrerade lösning ska vi effektivisera och underlätta vår administration samt bidra till bättre transparens inom kommunen”, säger Tommi Slunga, kvalitetsstrateg på Haparanda stad.

För ytterligare information:
Andreas Lalangas, försäljningschef på Lemontree, telefon: +46 735 130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.