Happi Papi

Happi Papi första svenska utvecklare att få använda "KNOW what's inside" logo

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 12:21 CEST

Happi Papi tillkännager stolt att alla dess appar nu är i linje med den amerikanska COPPA lagstiftningen. COPPA, som betyder “Children’s Online Privacy Protection Act”, är en lag som kräver att alla som säljer appar för barn i USA följer ett antal regler. En uppdatering som utökar barns skydd trädde i kraft 1/7, 2013.

- Vi har jobbat hårt för att bli “COPPA compliant” säger Jens Ode en av grundarna till Happi Papi. För oss som utvecklare och föräldrar är det väldigt viktigt att ta barns digitala skydd på allvar. Redan från start 2011 valde vi bort reklam och andra tvivelaktiga inkomstströmmar från våra barnappar. Att nu ta nästa steg och anpassa alla våra appar i enlighet med COPPA känns helt naturligt och väldigt bra fortsätter Jens Ode.

Happi Papi är första svenska utvecklare och en av endast ca 30 barnappsutvecklare som har beviljats medlemskap i “MOMs with apps”. Medlemskapet är ett bevis på att våra appar inte bara följer COPPA utan även går ett steg längre i strävan efter att vara tydliga mot föräldrar med vad apparna innehåller, gör och samlar in för data om användaren. Detta kommer att visas genom att Happi Papis appar nu får bära den åtråvärda “KNOW what’s inside” loggan.

Happi Papi develops unique and visually stunning learning apps that get featured on the world’s App Stores. We create exciting and distraction free digital environments for kids and provide parents and teachers with clever tools that will help children excel in an interconnected world.

Happi Papi was founded in 2011 by Patrick Larson and Jens Ode with the guiding principle of consistently raising the bar in the learning apps market. If you would like to get in touch with us you can do so on facebook.com/happipapiapps or by emailing info@happipapi.com.