josefin

Happy people, what’s about it?

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2013 22:23 CET

Happy people - happy business, Happy people - happy brand, Happy people - happy city, Happy people - happy world, Happy people - happy life. Happy people do make a difference, förindivid och företag. Det är lönsamt.

I tisdags den 4 nov var jag på Trendgalan 08. Det pratades om bland annat den omöjliga kunden, relationsvarumärken, att Facebook och LinkedIn är ute, kaosutbud av mediakanaler, vikten av det personliga ledarskapet, intuitions tid är här och det nya buzzordet är Change, satt av president Barack Obama. Sammantaget var det individen och de så kallade "mjuka värden" som fick trendstämpel. Jag tänker addera till ännu en trend som missades, Happy people. En trend som är här för att stanna.

När jag för några år sedanflyttade till USA sa min mamma, "gör det du tycker är roligt, för det är det som du både kommer må bra av och bli bra på." Mår man bra blir det bra, en enkel ekvation. Jag undrar hur det ser ut i Sverige, hur Happy är vi? Vad blir vi Happy av? Hur mycket kan företag tjäna på att arbeta med att ha Happy people anställda? Är det svårt att vara Happy? På en skala från ett till hundra, hur Happy, eller ska man kanske säga lönsamt, är Sverige?

To be continued / Josefin Happy