Happy Plugs

Happy Plugs gör högljudd entré på den svenska hörlursmarknaden

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 09:00 CEST

Svenska varumärket Happy Plugs har på kort tid etablerat sig på den svenska marknaden. Happy Plugs lanserade sina färgsprakande kvalitetshörlurar i januari 2012 och är redan en succé: produkterna finns efter 6 månader hos över 1 000 återförsäljare i 27 länder.

Idéen föddes när grundaren Andreas Vural letade ett par rosa hörlurar till sin flickvän. På marknaden fanns förvisso ett digert utbud av hörlurar, men priserna var relativt höga och utförandena något klumpiga, opraktiskta hörlursmodeller som tar mycket plats och som han tyckte verkade osmidiga för en stadsmänniska på språng.

– Till slut tog jag saken i egna händer och färgsprayade ett par hörlurar rosa. Där och då insåg jag att jag hade hittat en lucka på marknaden, att det fanns plats för snygga hörlurar med bra ljud till ett vettigt pris. Ett bra pris skulle dessutom kunna göra att man skulle kunna köpa flera olika färger – helt enkelt skapa en hörlursgarderob som man kan variera efter humör, klädstil och, förstås, musik, säger Andreas Vural, vd för Happy Plugs.

För närvarande finns det fem färger (rosa, rött, svart, grönt och blått) att välja mellan och i juli respektive augusti lanseras ytterligare färger. Happy Plugs sticker inte bara ut färgmässigt – produkterna står dessutom ut i affärer och e-butiker genom sin lekfulla och eleganta förpackning som redan i butikshyllan signalerar vad Happy Plugs står för.

– Jag ser inte bara Happy Plugs som ett teknikföretag. Det är minst lika mycket ett modeföretag som säljer digitala accessoarer och marknaden verkar hålla med oss, vi finns exempelvis både hos Nelly.com, Haléns och Ellos.

Happy Plugs kostar 199 kr och finns i nuläget bland annat hos Phone House, Siba, Telenor, Webhallen, Pause Ljud och Bild, Hemmakväll, Pressbyrån, Kjell & Co, Webhallen, Dustin, Komplett, tretti.se, Statoil, Preem, CDON och Headler.se.

Hörlurarna passar till alla smartphones och är försedda med mikrofon och fjärrkontroll.

Bilder på produkterna finns tillgängliga på http://www.happyplugs.se/press-images.asp?lang=sv

Om Happy Plugs
Happy Plugs är ett svenskt varumärke som utvecklar och tillverkar stilsäkra kvalitetshörlurar i ett brett spektra av färger. Happy Plugs anser att hörlurar både ska låta bra och se bra ut. Att hörlurar, precis som alla andra modeaccessoarer man bär varje dag, ska passa konsumentens personlighet och stil. För mer information, gå till www.happyplugs.com