Learning4u AB

- Har de nya cheferna något att säga till om?

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 14:53 CEST

Inspirationsdag den 6 september 2012 Hur är det att vara ny som chef hos er? - Vad händer när unga entusiastiska chefer krockar med gamla trotjänares erfarenheter och vanor? - Har de nya cheferna något att säga till om? Skådepelare gestaltar på scen följande situationer: •Carin, som har den bästa utbildningen blir frustrerad av att inte bli tagen på allvar. Slutar tvärt när hon får feedback om sin negativa attityd. •Måns möter motstånd när han presenterar sina nya förslag: ”Men lilla vän, jag har ju varit här långt innan du ens var född!” •Lisa tycker att alla över femtio bör pensioneras. ”De bidrar ju inte, de sitter bara av tiden.”

Vi får möta unga chefer från vitt skilda verksamheter som berättar om egna erfarenheter. Det är Niklas Waara, VD, och Emil Sjöberg, Försäljningschef, från besöksbokningsföretaget Brightsales som berättar om sina erfarenheter! Du får också möta Ellen Westfält som är verksamhetschef på Protus som är en ideell stiftelse för ungdomsverksamhet.

Tid: 6.9  kl 9.00-12.00 Adress: Victory Hotel, Lilla Nygatan 5, Gamla stan

Nytt roligt sätt att lära på. Du som är chef får träna på skarpa samtal som, svåra samtal, utvecklingssamtal och lönesamtal med skådespelare. Du får feedback på dina bra och dåliga beteenden. Får veta vad man kan säga och inte kan säga. Vi vågar utlova att du blir både rödblommig och svettig och har roligt. Efter en dags träning blir tryggare och säkrare i din chefsroll.