Fabset

Har du en överfull garderob men inget att ta på dig?

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 10:40 CEST

2009-04-14 10:40

På Sveriges nya modesajt, www.fabset.com, hjälper medlemmarna varandra att hitta stilen. Bilder på de egna kläderna kombineras med förslag på var man hittar snygga plagg i olika prisklasser. Ett bra och roligt komplement till modemagasinen!

www.fabset.com

Målsättningen med Fabset är att komplettera dagens modemagasin genom att vara medlemsstyrt snarare än redaktionellt. "På Fabset hjälper vi användare varandra att hitta kläder vi gillar" säger Lena Bolin, en av grundarna.

För en nyfiken modeentusiast är det kul att se vad andra har i sina garderober, och minst lika roligt att visa upp sin egen. Genom att ladda upp bilder på de egna favoritplaggen får medlemmarna också en överblick över sin egen garderob, och kan få både kommentarer och inspiration från andra användare. Med uppgifter om priser och inköpsställen hjälper medlemmarna varandra att hitta rätt i modevärlden.

Några månader efter starten har hundratals klädintresserade registrerat sig som medlemmar, och tusentals plagg har laddats upp. Mångfalden i stil och smak gör utbudet på sidan betydligt bredare än modemagasinens. "Vi vill bygga Sveriges största garderob, och vi är på god väg", säger Lena Bolin. "Fabset ska kunna fungera som en riktigt bra sökmotor när man är ute efter ett speciellt plagg - och alla besökare ska kunna hitta andra med liknande stil att inspireras av!".

Kontakt;

Lena Bolin, lena@fabset.com, 0708-990012