Idus förlag

Har du en räv bakom örat?

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2015 11:46 CET

Författaren Mikael Rosengren och Illustratören Märta Lindqvist har skapat Selma, en tuff och påhittig tjej. Selma har en räv bakom örat är den tredje boken i serien om Selma.

Selma har en räv bakom örat är en charmig, busig och framförallt rolig sagobok om att vara listig. Boken fångar upp ett av alla de här typiska och knasiga talesätt vi vuxna använder på våra barn.

”Selmas funderingar och reflektioner får ta plats även om vardagen är stressig och pappa och mamma, liksom Selma, störs inte av könstypiska roller eller beteenden [...] Illustrationerna har en vacker och vilsam färgskala och bakgrunder och föremål får flyta i varandra i en effektfull akvarelliknande teknik. Så lätt att känna igen sig i vardagliga händelser!” Annika Malm, BTJ om Selma har fjärilar i magen

I bokserien finns det i slutet av varje bok frågor och en labyrint. Detta för att öka läsförståelsen och inlärningsförmågan genom att reflektera över vad man läst och hört.

Mikael Rosengren, är 45 år och bor i Bromma med sin hustru och deras två barn. Sedan sin debut våren 2013 har han med 2015 års utgivning inräknad gett ut sju barnböcker via förlag och två barnböcker till företag (GEGGAMOJA och VING). Mikael driver företaget Kunskapkretsloppet där barn får skapa egna barnböcker som sedan trycks upp och skickas till barn runt om i världen som saknar skolböcker. I Kunskapskretsloppet bygger de broar av vänskap och kunskap. Här är varje barn en hjälte!

Titel: Selma har en räv bakom örat ISBN: 978-91-7577-284-4
Författare: Mikael Rosengren Illustratör: Märta Lindqvist

Provläs boken: http://np.netpublicator.com/netpublication/n16216049
Högupplösta bilder: http://www.idusforlag.se/pressmaterial

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt med författare:
Mikael Rosengren
mikael@childrensbooksforchange.com

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.