BRIS - Barnens Rätt i Samhället

Har du frågor om barn och mobbning? Chatta i morgon på Barnperspektivet.se med BRIS utredare Karin Johansson.

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 11:33 CEST

I morgon tisdag den 28 september mellan klockan 14 - 16 svarar Karin Johansson på frågor om barn och mobbning på www.barnperspektivet.se!

Barnperspektivet.se är BRIS stödjande webbsajt för alla vuxna som har frågor som rör barn och unga.
Med Barnperspektivet vill BRIS möta vuxna som ser, bryr sig om och som vill vara ett stöd för barn, men som ibland känner sig otillräckliga eller osäkra på hur man ska göra.

På Barnperspektivet.se får vuxna också råd kring hur vuxna kan samtala med barn, och mycket, mycket mer.

Barnens Rätt I Samhället (BRIS) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som bistår barn som far illa. FNs konvention om Barnets rättigheter är ett viktigt riktmärke i det arbetet. BRIS verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Idag har BRIS nästan 600 ideella som arbetar i stödverksamheten.  Mer information om BRIS finns på www.bris.se