Idus förlag

Har du vaknat på fel sida någon gång?

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2018 09:59 CEST

Selma vaknar nästan alltid med ett leende på läpparna. Men inte den här morgonen. När mamma väcker henne är hon sur som ett bi. Hon drar täcket över huvudet och vill inte kliva ur sängen. Men varför är Selma sur egentligen och vad skulle kunna få henne på bättre humör igen?

Selma vaknar på fel sida är en bok om att vara på dåligt humör. Mikael Rosengren och Märta Lindqvist har skapat Selma, en tuff och påhittig tjej som funderar över alla de knasiga uttryck som vuxna använder sig av. Boken finns som tryckt bok, e-bok och ljudbok.

Mikael Rosengren har sedan sin debut 2013 gett ut ett dussin barnböcker via förlag och producerat fyra barnböcker åt företag. Ytterligare böcker är under produktion för utgivning 2018.

Under 2017 lanserade Mikael podden Sagobubblan där berättandet kryddas med spännande ljudeffekter och musik för en större upplevelse. Podden har nu övergått till ljudböcker som går att lyssna på nästan överallt där ljudböcker finns. Under vinjetten Sagobubblan (berättande, ljudeffekter och musik) finns idag över 30 ljudböcker för barn i åldrarna 0-12, och antalet böcker ökar ständigt.

Titel: Selma vaknar på fel sida ISBN: 978-91-7577-747-4
Författare: Mikael Rosengren Illustratör: Märta Lindqvist

Provläs boken: https://np.netpublicator.com/netpublication/n55316984
Högupplösta bilder: www.idusforlag.se/pressmaterial

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Författare:
Mikael Rosengren
mikael@mirose.se
www.mirose.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.