Petré Event & PR AB

HARRY POTTERS SISTA GALAPREMIÄR

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 09:52 CEST

För att fira slutet på Harry Potter-filmserien kommer Warner Bros. tillsammans med Petré events den 11 juli anordna en storslagen galapremiär i Grünewaldsalen i Konserthuset för HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA, DEL 2, den allra sista filmen om Harry Potters äventyr.

Kvällen kommer att bjuda på en resa genom filmserien som trollbundit en hel värld och gästerna kommer få ta del av unikt material från de tidigare Harry Potter-filmerna för att sedan bli de första i Sverige att se hur allting slutar vid premiärvisningen av HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA - DEL 2. Om HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA, DEL 2: HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA, DEL 2 är den sista filmen om Harry Potters äventyr och den direkta fortsättningen på ”Harry Potter och Dödsrelikerna, Del 1”.

Allt har lett fram till detta, den ödesmättade uppgörelsen mellan de goda och onda krafterna i magins värld. Ondskan finns överallt och ingen går längre säker men det kan bli Harry Potter som måste göra den största uppoffringen när han en sista gång ställs mot Lord Voldemort. Slutet är här. Daniel Radcliffe, Rupert Grint och Emma Watson är alla tillbaka som Harry Potter, Ron Weasley och Hermione Granger. I övriga roller återser vi bl.a. Helena Bonham Carter, Jim Broadbent, Ralph Fiennes, Gary Oldman, Alan Rickman och Emma Thompson. Filmen regisseras av David Yates som också ligger bakom ”Harry Potter och Fenixordern”, ”Harry Potter och Halvblodsprinsen” och ”Harry Potter och Dödsrelikerna, Del 1”. HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA, DEL 2 kommer även att visas i 3D.

Pressackreditering för bevakning kring galapremiären sker till

Petré Event & PR Ab, Sibyllegatan 51 11443 Stockholm

via mail till moa@petre.se, antalet platser är begränsat.

För mer information om filmen kontakta

Linnea Wiklund, Linnea.Wiklund@fox.com eller ring 0707664807

Petré Event & PR AB arbetar med event, galor och produktlanseringar. Vi sätter guldkanten på tillvaron!