Hassela Helpline

Hassela Solidaritet tydliggör angående Hassela Göteborg AB

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2010 13:47 CEST

Medlemsförbundet Hassela Solidaritet går idag ut med ett tydliggörande angående Hassela Göteborg AB. Företaget, som under den senaste tiden varit i blåsväder på grund av bristande faktureringsrutiner, är inte anslutet till Hassela Solidaritet utan bedriver sin egen, självständiga verksamhet. Den rapport som publicerades den 4 oktober angående bristande faktureringsrutiner gäller endast Hassela Göteborg AB.

– Vi vill belysa att Hassela Göteborg AB är ett självständigt företag som inte är bundet till Hassela Solidaritet, våra lokalföreningar eller något annat av de företag som använder sig av namnet Hassela, säger Cilla Dahl-Andersson, förbundsordförande för Hassela Solidaritet. Vi tydliggör detta i förhoppning om att det ska klarare framgå att Hassela Göteborg AB inte är representativt för namnet Hassela.

Hassela Solidaritet är ett medlemsförbund med enskilda personer som medlemmar. Hassela Solidaritet och de ideella föreningar som är anslutna till förbundet bedriver opinionsbildning och förebyggande verksamhet så som utbildningar, föreläsningar, nattvandringar, kamratstöd och en mångspråkig telefonjour. De företag som bedriver behandlande verksamheter och använder sig av namnet Hassela har inga ekonomiska eller juridiska band till varandra eller till förbundet Hassela Solidaritet.

Hassela Solidaritet meddelar dessutom att Kent Andersson, VD för Hassela Göteborg AB och medlem i Hassela Solidaritet, självmant lämnar förbundet omgående.

– Vi ska undersöka våra möjligheter att skydda namnet Hassela, berättar Cilla Dahl-Andersson. Jag hoppas att Hassela Solidaritet och de lokalföreningar som är anslutna till förbundet inte ska ta skada av den rådande situationen.

Lucas Nilsson, pressekreterare för Hassela Solidaritet, kan nås för frågor och kommentarer på 040 600 43 52 eller lucas.nilsson@hasselasolidaritet.se.

Hassela Helpline - 0200-220 555

Sveriges enda nationella, mångspråkiga telefonjour om ungdomar i riskzonen för missbruk och kriminalitet. Öppen för föräldrar, syskon, kompisar och andra som är oroliga att någon ung människa är på väg in i kriminalitet eller missbruk.

Hassela Helpline nås på 0200-220 555 kl 9-15 på vardagar och vissa kvällar, samt på www.hasselahelpline.se och info@hasselahelpline.se.