Haulotte Scandinavia AB

Haulotte ställer ut nyheterna saxlift, bomlift och pelarlift på Byggmaskinsmässan 8-11 mars.

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 14:57 CET

STAR6 PICKING

Är en pelarlift med många fördelar. Med en arbetshöjd på 6 meter och en bredd på 0,76 meter är STAR6 PICKING utmärkt för inomhusarbeten i trånga utrymmen för varuhus, stormarknader, industri- och logistiklager. En snäv vändradie tillåter maximal manövrering och tillgänglighet till de flesta svåråtkomliga arbetsutrymmen.

Med proportionell styrning får operatören en mjuk och smidig körning vilket ger optimal manöverförmåga.

Batteridriften ger STAR6 PICKING en lång arbetscykel och tystare arbetsmiljö.

STAR6 PICKING är utrustad med:

saloon-dörr för enklare in- och utgång ur plattformen.

Höj- och sänkbar avlastningsyta med 4 lägen/ 4 nivåer

Avlastningsyta med lastkännare för en max last på 90 kg

Ergonomisk manöverbox

Robust, lättservad och driftsäker lift med stålkonstruktion

HA12CJ+

Är en mycket kompakt batteridriven artikulerande bomlift med en arbetshöjd på 12 meter. Idealisk för arbeten inom industri och logistisk eller diverse underhållsarbeten.

HA12CJ+ är smal, kompakt och körbar på full höjd. Med transporthöjd på 2 meter och bredd på 1,20 meter passerar maskinen enkelt genom dörröppningar och ger tillgänglighet till svåråtkomliga utrymmen.

HA12CJ+ har en snäv svängradie och möjlighet att samtidigt utföra 3 rörelser som att driva, styra och rotera tornet eller flytta armen och rotera plattformen (jib-rotation). Genom att jib-armen kan vinklas både vertikalt och horisontellt möjliggörs arbeten i mycket svåråtkomliga utrymmen.

HA12CJ+ är utrustad med direkt eldrift vilket ger mindre energiförbrukning och tilllåter långa arbetsperioder på ca 10-12 timmar vid normalkörning. Indikationer på både kontrollpanel och batterilåda underlättar för snabb och enkel underhåll.

COMPACT14

Lagerbyggnader ökar i höjd genom högre lagerkostnader och utrymmesbrist. Efterfrågan ökar på maskiner som kan användas inomhus för utrymmen med lagerhyllssystem och byggnadsunderhåll. COMPACT14 är en batteridriven 14 meters saxlift med låg vikt och kompakta transportmått. En bredd på 1,20 meter och fällbara räcken ger möjlighet att komma fram genom trånga utrymmen.

COMPACT14 är körbar på full höjd och plattformen behöver inte sänkas vid förflyttning mellan arbetsställena.

Och med en låg vikt (endast 3170 kg), förbrukas minimalt med effekt under förflyttning av maskinen.

Mjuk och steglös manövrering av samtliga rörelser ger en hög komfort för operatören.
COMPACT14 är utrustad med tippskydd, överlastskydd och 2-vägs lutningsindikatorer. Backtagningsförmåga på 23 % och en lastkapacitet på 350 kg (3 personer).
Frikoppling av drivning och uttag för gafflar i ramen gör lastning och lossning enkel och säker. COMPACT14 har dessutom krok för bogsering. Underhåll genom enkel åtkomlighet underlättas via utskjutbar batterilåda. Inbyggd automatisk batteriladdare. Det självdiagnostiserande systemet underlättar underhåll och reducerar driftstopp.

Lätt att manövrera, användarvänlig, hög säkerhet och enkel att underhålla ger COMPACT14 en optimal produktivitet och effektivitet.

Referensperson:

Håkan Wallin,

Commercial Manager

Haulotte Scandinavia AB

0705-52 75 90

Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Som ett led i Haulotte gruppens globala expansion och för att befästa sin marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001 dotterbolaget Haulotte Scandinavia AB i Hisings Backa (Göteborg), Sverige.