Haupt Lakrits

Haupt Lakrits nominerade till "Årets Smakutvecklare i Livsmedelsbranschen"

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2015 16:42 CET

Haupt Lakrits är nominerade till “Årets Smakutvecklare i Livsmedelsbranschen” under White Guide Gala den 9:e mars. Med utmärkelsen premieras ”en livsmedelsproducent som presterat en viktig innovation när det gäller smak och upplevd kvalitet och därmed bidragit till gastronomins utveckling och spridning – antingen under året som gått eller under längre tid, utan att det uppmärksammats efter förtjänst."

"Vi ser nomineringen som en bekräftelse på det arbete vi lagt ner på att förnya och höja kvaliteten på lakrits som konfektyr har varit rätt.", säger Christian Haupt ägare och grundare av Haupt Lakrits.

Haupt Lakrits är en av sex nominerade och juryns motivering lyder:

"För att i sina praliner lyfta fram äkta lakritssmaker, inte turboladdat utan i subtila nyanser, ett rikt spektrum och känsliga kombinationer med choklad, möjliggjort av lakritsråvara av högsta kvalitet, sötlakrits från Kalabrien och aromatisk lakrits från Persien och Kina – den tydligaste företrädaren för den kvalitetstrend vi nu ser på godisområdet.".

Christian fortsätter, "Vi är oerhört stolta över att ha blivit nominerade, speciellt eftersom vi funnits på marknaden i mindre än ett år och är ett litet företag med få anställda."

Mer information om de nominerade finns hos White Guide:

Om Haupt Lakrits

Haupt Lakrits tillverkar och säljer söt- och saltlakrits, chokladöverdragen lakrits samt lakritsprodukter för matlagning och bakning. Gemensamt för alla bolagets produkter är omsorgen kring ursprung, tillverkningsmetoder och ingredienser. Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med anställda och har en mindre fabrik i Kista, strax norr om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste femton åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT. Hans största och mest välkända företag var Expekt.com - ett spelbolag som han startade tillsammans med Conny Gesar och som de sålde år 2009. Christian har också varit delägare i Parbet, SvenskaFans och är idag delägare och investerare några mindre företag.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se