Tura Scandinavia AB

HD Actionkameror från CONTOUR nu hos Tura Scandinavia AB

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 15:00 CEST

I Tura Scandinavia AB breda och attraktiva sortiment ingår nu även produkter av heta och välrenommerade actionkameramärket Contour. Varumärket har de senaste åren tagit en betydande och framträdande position på marknaden världen över. Contour är väl kända för sin bygg- och bildkvalitet med minimalt brus. I Tura Scandinavias sortiment återfinns actionkameror och en komplett uppsättning tillbehör för laddning, förvaring och fästen för filmning vid cykling, skidåkning, vattensport, motorsport, skytte med mera. Värstingkameran Contour +2 har till exempel inbyggd GPS som visar position, hastighet och höjd över havet för varje enskild video. Genom att ladda hem gratisappen Contour Connect kan du styra kameran och förhandsgranska videon live. Contour +2 belönades med sex av sex stjärnor och utmärkelsen Bäst i Test i Ljud & Bild nr 2 2013.

För mer information – kontakta innesälj, Tura Scandinavia AB
Telefon: 0300-56 89 20 ▪ E-post: innesalj@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.