CBM Produkter AB

HEAD Swimming sponsrar Masters SM.

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 11:38 CET

Intresset för Masters-SM har ökat varje år sedan starten 1982. Arrangör i år är Södertälja Simsällskap och man räknar med att tävlingen kommer locka runt 500 deltagare från hela världen.

HEAD är ett starkt varumärke inom skidåkning och racketsport och gör nu en stor satsning på simning. Med avancerad teknologi och 60 års erfarenhet från MARES dykprodukter lanseras tre olika produktgrupper, simkläder, simglasögon och simtillbehör. Under året kommer sortimentet även breddas med simdräkter för bla triathlon.

- “Vi är mycket glada att medverka under Mastershelgen där deltagarna får möjlighet att prova våra innovativa nyheter” säger Chris Flodén, CBM Produkter, ansvarig för HEAD Swimming i Norden. Tävlingen blir HEAD Swimming’s andra sponsorevenemang i Sverige under året och ingår i arbetet att etablera märket i Norden. Tidigare var man sponsor vid Junior SM och kommer även vara partner vid inomhus-SM i november och huvudsponsor för Vansbrosimningen de kommande två åren.

HEAD är ett starkt varumärke inom skidåkning och racketsport och gör nu en stor satsning på simning. Med avancerad teknologi och 60 års erfarenhet från MARES dykprodukter lanseras nu HEAD Swimming.