Headweb AB

Headweb tecknar licensavtal med NBCUniversal

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 08:10 CEST

Headweb tecknar licensavtal med NBCUniversal International Television Distribution I strävan att erbjuda den mest kvalitativa och omfattande filmtjänsten online har Headweb ingått ett licensavtal med NBCUniversal International Television Distribution för video-on-demand rättigheter i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Headweb får därmed tillgång till NBCUniversals breda utbud av aktuella titlar, katalogtitlar, långfilmer samt ett urval av TV-serier.

Det nya avtalet är ett viktigt tillskott till den ständigt växande listan över innehållspartners, liksom ett välkommet bidrag till filmbiblioteket, nu innehållande över 7000 titlar. Headweb växter i snabb takt, de senaste 12 månaderna har antalet titlar på sajten, liksom uthyrningarna fördubblats.

- Vi är glada över att äntligen lägga till NBCUniversal i vårt sortiment, det har varit en viktig och efterlängtad pusselbit, säger Peter Alvarsson, grundare av Headweb.

Enligt villkoren i avtalet kommer NBCUniversals innehåll nu finnas tillgängligt på Headweb prisbelönta sajt för kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Till höjdpunkterna i katalogen hör ”Battleship”, liksom den klassiska filmen ”Tillbaka till framtiden”. Headwebs användare kan enkelt titta på trailers och se förhandsvisningar av alla filmer. Nya NBCUniversal långfilmer kommer finnas på Headweb redan samma dag de släpps på DVD och Blu-ray.

För mer information vänligen kontakta:

Matilda Hannäs
PR- och Marknadsansvarig
Headweb AB
Mobil: +46 (0)70- 276 11 87
E-post: matilda.hannas@headweb.com

Om Headweb

Headweb är en enkel och prisbelönt on-demand tjänst med mer än 7000 filmer i den ständigt växande titelkatalogen. Innhållspartners är allt ifrån större Hollywood Studios till lokala Studios och mindre producenter och regissörer. Headweb finns på PC, Mac, iPad, LG Smart TV, Samsung Smart TV och Boxee Box. Företaget grundades i Sverige 2006, och nu finns även i Norge, Finland och Danmark. Besök www.headweb.com för mer information.