Heart of Brands

Heart of Brands fortsätter att utveckla sin butikstrategi

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 13:25 CEST

(Aktietorget: HOB B)

Det händer mycket på Heart of Brands just nu. Bolagets expansion fortsätter och butiksstrategin har utvecklats.

På torsdag den 25:e september invigs den nyrenoverade Gul&Blå butiken vid Hötorget officiellt. Butikens koncept, som byggdes av ROL, är enkelt och flexibelt. Inredningen är modern och praktisk, med några nostalgiska detaljer från de första butikerna. Svart och vitt är de dominerande färgerna, vilket gör att kläderna är i centrum. Butiken ska framöver rymma ett DJ-bås, där Gul&Blås musikintresserad personal kan spela sin favoritmusik. "Vi är jättenöjda med butikens koncept: det känns som vi flyttar in Gul&Blå i 2000-talet", säger Magnus Senke, affärsutvecklare på Heart Of Brands. Vid invigningen finns det ett nytt sortiment i butiken, som visas för publik för första gången.

Under samma dag öppnar även Heart of Brands lagerutförsäljning i Ulricehamn.
Där säljs överskott från samtliga varumärken i Heart of Brands portfölj till halva priset. Läget för lagerutförsäljning är perfekt: Gul&Blås gamla fabrik låg strax utanför Ulricehamn och lagerutförsäljningen ryms i en vacker historisk textilfabrik på Storgatan 69, i hjärtat av Tygriket. Lagerutförsäljningen är öppen torsdagar och fredagar 14-19 och lördagar 10-14.

Heart Of Brands annonserar även utvecklingsplaner för det svenska varumärket P O U R. Världens första P O U R butik ska invigas i Stockholm i november månad. "Vi ser fram emot att öppna P O U R´s första konceptbutik. Detta är ett naturligt steg för P O U R´s varumärkesbyggande", säger Robert Berggren.

Om Heart of Brands:
Heart of Brands övergripande mål är att utveckla bolaget till ett ledande modeföretag i Norden genom förvärv av varumärken samt genom att erhålla distributionsrätter för internationellt erkända varumärken. I portföljen ingår idag bl a svenska Gul&Blå, P O U R och Puss & Kram.

För mer information om Gul&Blå och Heart of Brands:
Magnus Senke: M: 0705777314
E: m.senke@heartofbrands.se

För intervjuförfrågningar, kontakta:
Subito Brand Building, PR &Events:
Livia Podestá T: 08-506 511 07
M: 070-796 01 86