Heat Gaming

Heat Gaming och Edge Gaming Concept går samman

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 18:32 CET

Heat Gaming och Edge Gaming Concept går samman.

Två av Sveriges främsta datortillverkare går samman i syftet att kunna producera Sveriges bästa gamingdatorer. Edge Gaming Concept har sedan 2009 har tillverkat kvalitetsdatorer för en mer krävande målgrupp och Heat-Gaming, en tillverkare som sedan starten legat i framkant av teknisk datordesign väljer nu att tillsammans ta sig an den krävande Svenska marknaden.  Captech, företaget bakom Edge Gaming Concept är idag Sveriges största gaming-datortillverkare. De tillverkar förutom sina egna maskiner också datorer åt flera av de största återförsäljarna. Dessutom är de ledande på den Svenska marknaden vad det gäller volymtillverkning ,  support och garanti för sina datorer. ”Bakom Heat-Gaming står en av världens mest kända professionella gamers, Emil “HeatoN” Christensen och flerfaldige världsmästaren i överklockning Jon ”elmor” Sandström.  Att tillföra denna kompetens tillsammans med Captechs fleråriga produktionserfarenhet ger en fantastisk synergieffekt i form av kraftfullare och förädlade datorer för våra prestandakrävande kunder i hela Sverige.  Säger Fred Andersson, Produktchef Edge Gaming Concept/Captech Distribution AB    Heat-Gaming har varit ensamma på marknaden om att erbjuda överklockade datorer med full garanti till sina kunder. Prestanda och stabilitet har varit deras främsta fokus och tack vare överklockning har deras produkter presterat upp till 40% bättre än motsvarigheten från andra tillverkare i samma prisklass.  ”Heat-Gaming har ända sen starten tillverkat överklockade datorer med hög kvalitet, den nära kontakten med E-Sport och gaming har gett oss en unik insikt i vad som efterfrågas på marknaden, tack vare sammangåendet med Captech och EDGE, så kommer vi bli mer tillgängliga landet runt, erbjuda ännu bättre service ochsupport och dessutom så får vi kapaciteten att bygga stora volymer datorer med otrolig byggkvalitet.”Säger Emil ”HeatoN” Christensen Tanken bakom sammanslagningen är att under ett gemensamt varumärke erbjuda marknaden produkter som innehåller det bästa från de två företagens olika spetskompetenser. Datorer med prestanda och kvalitet på en nivå som ingen annan tillverkare erbjuder samtidigt som man erbjuder garanti och support som få konkurrenter klarar av att matcha. Det nya varumärket ”Edge by Heat-Gaming*” kommer vara ett premium märke där prestanda, kvalitet och support är de främsta ledorden. Datorerna kommer att säljas hos flera av de största återförsäljarna bl.a Webhallen, MediaMarkt, MAXFPS och Indomo mf.l. Säljstart planeras till mitten december i god tid innan Julafton.