Heba Fastighets AB

HEBA Fastighets AB köper bostadsprojekt i Täby

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 14:44 CET

HEBA Fastighets AB köper bostadsprojekt i Täby

HEBA förvärvar ett bostadsprojekt med 52 lägenheter i Hägernäs Strand, Täby, säljare är JM AB. Förvärvet sker genom en bolagsaffär och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till ca 85 Mkr. Fastigheten omfattar 52 lägenheter med en bostadsarea om 2.848 m² som är under produktion. Lägenheterna har en mycket hög standard och de upplåts med hyresrätt. Samtliga lägenheter är uthyrda och inflyttning sker under mars-april 2010.
Projektet omfattar fyra nya bostadsbyggnader med gångavstånd till stranden. Området har ett naturskönt läge och flera av lägenheterna har sjöutsikt.
- Vi är mycket glada över förvärvet av den väldigt fina fastigheten i Hägernäs Strand. Lägenheterna är byggda enligt JMs´s koncept ”Lågenergihus” och det ligger helt i linje med HEBA´s miljöpolicy. Förvärvet utgör ett viktigt led i HEBA´s strategi att fortsätta växa i Stockholmsområdet. Täby är en intressant kommun där det händer väldigt mycket just nu. Vår ambition är att vara med i den fortsatta utvecklingen av nya hyresbostäder i kommunen och vi ser fram mot att etablera verksamhet i Täby säger, Lennart Karlsson VD för HEBA Fastighets AB.

Stockholm den 9 december 2009, 14.30

HEBA Fastighets AB (publ)

Lennart Karlsson
Lennart Karlsson telefon 08-442 44 40 lennart.karlsson@hebafast.se