Hedson Technologies

Hedson tar stor USA order

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 11:10 CEST

(Aktietorget: HEDS)

Hedson Technologies AB, noterat på AktieTorget, har fått en order på 12 MSEK från Safety-Kleen i USA.
Ordern avser destillatorer s.k. "recyclers" samt sprutpistoltvättar. Produkterna används av billackeringsverkstäder för att återvinna lösningsmedel samt för att tvätta sprutpistoler.

Leveranstiden löper från oktober 2008 till februari 2009.

Safety Kleen är ett amerikanskt bolag inom miljö- och återvinningsbranschen som är verksamt över hela Nordamerika med 200 lokala enheter i USA, Kanada och Mexico.
Bolaget omsätter ca 1 miljard US dollar på årsbasis och har cirka 4 300 medarbetare. Bolaget har nyligen ansökt om börsnotering på New York-börsen.

Hedson Technologies International AB (publ)
Peter Löprick

För mer information kontakta Peter Löprick
Telefon kontor 040-53 42 42