Wayfinder Systems

HELA VÄRLDEN I HANDEN MED NYA WAYFINDER NAVIGATOR

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2006 09:57 CET

Wayfinder tar GPS-navigation för mobiltelefonen till en ny nivå med den senaste versionen av flaggskeppet Navigator som premiärvisas på CeBIT i Hannover 9- 15 mars. Mjukvaran har laddats med en rad nya användbara funktioner för den som är på resande fot - bland annat en zoombar världskarta, valutakonverterare, guidebok och vädertjänst. Nya Wayfinder Navigator kommer att finnas tillgänglig i affärerna från och med april. Tiden då man hittar sina resmål och rätt väg med papperskartor och guideböcker är därmed definitivt förbi.

Förutom GPS-navigering i Europa och Nordamerika med tre miljoner klickbara intressepunkter, tillåter nya Wayfinder Navigator användaren att bokstavligen i detalj zooma in platser över hela Jorden.

- Med hela världskartan i handen blir det lättare att få översikt och hitta rätt väg även i andra delar av världen som inte täcks av GPS-tjänsten. Ingen annan mobil navigationstjänst på marknaden är i närheten av en lika komplett tjänst, säger Magnus Nilsson, vd Wayfinder Systems.

Wayfinder Navigators gränssnitt har genomgått en omfattande uppdatering och blivit ännu snyggare, mer lätthanterlig och tydlig. Ytterligare en nyhet är ett så kallat Service Window som till en början ger användaren information om väder, valutakurser samt valutakonverterring. Efterhand kommer Service Window att presentera en rad nya extratjänster för användaren.

- Wayfinders produkter ska alltid vara den ultimata reskamraten och det blir vi genom att ständigt fortsätta lösa de problem som man har som resande - oavsett om det handlar om att hitta rätt eller att kunna tyda utländska prislappar, säger Magnus Nilsson, vd Wayfinder Systems.

Den nya versionen av Wayfinder Navigator visas för första gången på CeBIT i Hannover och börjar säljas i april 2006.

För mer information, vänligen kontakta:
Ebba Lövenskiold, Pressansvarig
Tfn; +46 8 555 176 04
Mob; +46 709 49 63 41
E-post; ebba@wayfinder.com

Om Wayfinder Systems AB
Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com

Om Wayfinder Systems AB