Socialdemokraterna i Linköping

Helena Balthammar föreslås som ny ordförande för S i Linköping

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2015 07:15 CET

Vid partiets årsmöte 30 mars väljer Socialdemokraterna i Linköping ny ordförande. Valberedningens förslag är Helena Balthammar, borgmästare och tillträdande ordförande för Mjärdevi Science park.

– Jag är jätteglad över det breda stöd jag fått av partiets medlemmar och valberedningen. Det känns spännande att få möjlighet att leda organisationen när vi ändrar fokus till att utveckla Linköping i majoritet. Jag ser det som ett viktigt uppdrag att fortsätta partiets förnyelsearbete för att bli ett parti nära människors vardag, säger Helena Balthammar.

Samtidigt som en ny ordförande väljs avgår Kristina Edlund efter fyra år på posten. Det blev en period med mycket hårt arbete men också med stor glädje, stark gemenskap och ett gott slutresultat.

– Det har varit fantastiskt att ha haft möjligheten att leda arbetet med så många engagerade och kloka medlemmar runt omkring mig. Jag tror inte det undgått någon att Socialdemokraterna i Linköping drev en stark valrörelse och att vi tagit över makten med mycket energi att förändra och förbättra, säger Kristina Edlund.

För kommentarer:
Helena Balthammar