Eco By Sweden AB - LED & Ekodesign

Helhetslösningar inom belysning - För en hållbar utveckling | Eco By Sweden

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 14:34 CET

Eco By Sweden kommer med bilaga i Bobättre den 8 november

En hållbar utveckling inom energi och belysning

När du ska byta belysning är det inte bara ljussättningen som sådan som bör optimeras utan även andra delar av verksamheten, för att få ut exakt det du vill från din belysning och de fördelar som kommer som en bieffekt därav. En viktig del av belysningsdesignen har att göra med ljusstyrka, lumen, och ljustemperaturen som ska passa för verksamheten ifråga. En tumregel är att man brukar tala om tre olika nivåer - varmvit, naturvit och kallvit.

Ventilation och tätningar av fönster och dörrar har betydelse när du byter till grön belysning

Ett helhetsperspektiv på energieffektivisering kräver att flera delar av verksamheten uppdateras och uppgraderas. LED sänker som bekant värmealstringen vilket även ger ventilationssystem mindre påfrestning och även sänkta ventilationskostnader. Ytterligare en aspekt som spelar in är fönster och fönstertätning så alla delar synkar för en hållbar och energieffektiv utveckling.

Eco By Sweden AB - Vi kombinerar det bästa av två världar! LED-belysning med helhetslösningar för företag, privata hem och den offentliga sektorn.