PMCG Scandinavia AB

Helsingborgsbaserade PMCG ingår i nytt storsatsande IT-bolag

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2014 11:27 CEST

IT-företaget Portman Consulting Group Scandinavia AB (PMCG) genomför en företagsfusion med sitt moderbolag Real Time Services AB (RTS) och SkyPoint AB. Det nya IT-bolaget är en utmanare inom branschen och kommer att ligga i framkant med unika erbjudanden om helhetslösningar och IT Service Management. Sammanslagningen sker under 2014 med ambitioner att växa stort sett till både omsättning och antalet anställda.

Genom sammanslagningen stärker RTS sin position som marknadsledare inom virtualisering, och kompletterar samtidigt sitt erbjudande med tjänster inom drift, som t.ex. skräddarsydda cloudlösningar, och IT Service Management.

”Vårt bidrag är framförallt kunskapen inom IT Service Management. Det ger Real Time Services AB en unik position på marknaden; vi levererar inte bara lösningarna utan optimerar även organisation och processer för att kunderna ska få ut så mycket som möjligt av sina investeringar” säger Anders Nilsson, VD på PMCG Scandinavia och kommande konsultchef i nya bolaget.

Nya RTS fokuserar på helhetslösningar där man kombinerar hög kompetens och försäljning av systemlösningar – en kombination grundarna anser saknas på marknaden.

”Vår mission är att arbeta med den bästa kompetensen och utvalda leverantörer för att kunna ge våra kunder ett stort affärsvärde. Vi blir en större och starkare, men fortsatt flexibel, partner som ska leverera kvalitativa tjänster och lösningar till våra kunder” säger Mats Johansson, nuvarande VD på Real Time Services AB och styrelseordförande i nya bolaget.

Initialt blir nya Real Time Services AB ett bolag med ett fyrtiotal medarbetare och en omsättning på cirka 60 miljoner kr – med stora ambitioner att växa. Det nya bolaget kommer att finnas i Stockholm, Helsingborg och Singapore.

För ytterligare information, kontakta
Anders Nilsson, VD för PMCG och blivande konsultchef för nya Real Time Services AB
E-post: anders.nilsson@pmcg.se
Webb: www.pmcg.se

PMCG Scandinavia AB är en IT-partner med fokus på att hjälpa företag att specificera och optimera utnyttjandet av deras IT-resurser, för att på så sätt maximera nyttan av IT för affärsverksamheten. PMCG bildades 2009 som ett dotterbolag till Real Time Services AB, och kommer under 2014 ingå i det nya bolaget med samma namn, Real Time Services AB, tillsammans med IT-konsultbolaget SkyPoint.